De Online Marketing Tornado is het laatste werk van IMU eigenaren Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. In het boek vertellen zij jou het geheim van de IMU zodat ook jij een waterdicht blauwdruk in handen hebt voor het bouwen van een wervelende online business.
Inhoudsopgave
Over De Online Marketing Tornado
Het internet is voor ondernemers een wereld vol kansen. Een belangrijke voorwaarde om deze kansen te benutten is het hebben van een website en een goede online marketing strategie. Het boek De Online Marketing Tornado behandelt puntsgewijs alle aspecten van online marketing.
Het boek is opgedeeld in 6 onderdelen:
- De bezoekersmagneet;
hierin wordt alles behandeld om bezoekers naar je website te krijgen. Verschillende technieken worden uitgelegd. Bijvoorbeeld hoe je SEO inzet om bezoekers te krijgen. - De rode loper;
bezoekers op je website is leuk maar dan begint het echte werk. De bezoekers omzetten naar klanten. Dit onderdeel behandelt alle technieken en tactieken om een zo hoog mogelijke conversie met je website te behalen. - De ultieme checkout;
de belangrijkste stap om een klant een klant te laten worden is door deze te laten betalen. Dit onderdeel behandelt de checkout (het betaalproces). Het laat zien wat het beste werkt om een klant te laten betalen en eventueel meer te laten kopen. - Affiliate marketing;
met affiliate marketing laat je anderen voor jou werken. Andere mensen gaan jouw product promoten in ruil voor een commissie. Tonny en Martijn laten zien hou jij affiliate marketing succesvol kan inzetten. - Memberships;
memberships zijn tegenwoordig hét verdienmodel om een succesvolle business op te zetten. Kijk maar om je heen; Spotify, Netflix en tegenwoordig zie je steeds mer bedrijven naar dit model overstappen. Je leert hier hoe je zelf je business naar een membership model kan omzetten. - Community building;
het laatste onderdeel behandel community building. Je maak om jouw bedrijf een community en de community kan er weer voor zorgen dat jouw bedrijf groeit.
Over de schrijvers Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren
De schrijvers van De Online Marketing Tornado zijn zeker geen onbekenden. Ze zijn de eigenaren van de IMU, een online marketing bureau dat bekend is van diverse producten zoals Phoenix, Plug and Pay en Huddle.
Tonny loopt al wat langer mee en schreef al eerder het boek Doelgerichte SEO. Verder is hij natuurlijk bekende van zijn vele e-books waarvan Winnen in Google de meest bekende is.
Martijn is begonnen als stagiair bij de IMU, kwam later in het management en is sinds kort mede eigenaar van de IMU. Ook Martijn heeft een e-book geschreven en ook de video training Meester in SEO opgenomen.
Beide ondernemers hebben de theorie uit het boek dus ook in de praktijk toegepast en weten dus waar ze over praten. Dit is ook goed terug te zien in het boek want dit staat boordevol met waardevolle informatie.
Een leuk feitje over het boek is dat het in 6 weken geschreven is. Door zich compleet af te sluiten en een mega focus te hebben, is het gelukt om deze dikke pil van 352 pagina’s in 6 weken te schrijven, te drukken en op de markt te brengen!
Waarom moet je dit boek lezen?
Dit boek is voor iedereen interessant die via het internet geld wil verdienen. Het kan zijn dat je een ondernemer met eigen producten bent of dat je je met affiliate marketing bezig houdt. Zelf voor iemand die een website heeft en meer bezoekers wil, is dit boek een aanrader.
Het boek omvat eigenlijk alles wat je moet weten om een succesvolle online business op te zetten. Na oké, het bouwen van de website wordt niet behandeld. Maar alles over online marketing staat in dit boek. Na het lezen kun je de tips toe passen en jouw online business zien groeien.
Het fijne van het boek is dat alles wat genoemd wordt in de praktijk al uitgetest is en niet alleen door de IMU maar ook door de klanten van de IMU. Je hebt daarmee bewijs dat het werkt.
Wat krijg je?
De aankoop is een dikke pil van 352 pagina’s met een soft cover. Het boek is in eigen beheer uitgegeven. Daarnaast kun je tijdens het afrekenen (ja, ze passen het hoofdstuk De Checkout meteen toe) het boek ook in pdf formaat aanschaffen. Zo kan je het boek ook digitaal op je tablet of smartphone lezen als je op vakantie gaat of zo.
Wat kost De Online Marketing Tornado?
De prijs is verrassend laag, namelijk slecht € 9,95. Klik hier [LINK] om het boek aan te schaffen. De pdf kun je voor € 4,95 kopen.
Mijn mening over De Online Marketing Tornado
Ik heb het boek ook aangeschaft en gelezen. Het boek leest prettig weg en is rijk geïllustreerd met afbeeldingen waardoor je de theorie nog beter begrijpt. Het boek behandelt veel verschillende vormen van online marketing die er beschikbaar zijn.
Punt van kritiek is wat mij betreft wel dat alles in het teken van producten van de IMU staat. Dat geeft soms wel het gevoel dat het een sales boek is geworden. Maar het feit blijft dat de tips ook zonder de producten van de IMU goed bruikbaar en toepasbaar zijn en voor succes kunnen zorgen. Dat maakt het dat ik het een boek vind dat je als website eigenaar in boekenkast moet hebben.
Wat anderen over De Online Marketing Tornado zeggen
Op bol.com vind je tot nu toe 47 beoordelingen over het boek De Online Marketing Tornado. De gemiddelde waardering is 5.0 op een maximum van 5. Een greep uit de beoordelingen:
Jochem – Hét boek dat elke ondernemer een keer gelezen moet hebben. Het gaat gedetailleerd in op alle aspecten van online marketing. Met behulp van een hoop illustraties worden de vele praktische voorbeelden visueel ondersteunt, waardoor je deze tips direct kunt gaan toepassen. Ook wanneer je geen ondernemer bent en meer wilt leren over online marketing, is dit een boek dat je wilt/moet lezen.
Robert – Een absolute aanrader voor iedereen die in online marketing geïnteresseerd is. Zeer overzichtelijk, opbouwend en heel veel praktische informatie die direct toepasbaar is !
- Zeer complete gids
- Niet slechts theorie maar bewezen strategiën
- Gericht op de producten van IMU
Be the first to leave a review.