Wie is Tonny Loorbach?

Tonny Loorbach is een bekende Nederlandse internet ondernemer. Hij timmert sinds 2010 aan de weg met zijn bedrijven en staat bekend als SEO en online marketing specialist.

Tonny Loorbach komt oorspronkelijk uit de provincie Groningen. Na zijn middelbare school begon hij met studeren aan de Hogeschool alwaar hij commerciële economie ging studeren. Tijdens zijn stage ging hij aan de slag bij Eelco de Boer, een bekende internet ondernemer. Volgens eigen zeggen was hij de meest ongemotiveerde stagiair die je je kan voorstellen. Tijdens zijn stage kwam hij in aanraking met online marketing en in het bijzonder met SEO. Hij merkte dat de manier waarop een website gebouwd was voor goede SEO resultaten zorgde.

Met die kennis ging hij aan de slag om een systeem te maken, dit werd het Winstmodel. Het Winstmodel was een WordPress website met speciale functionaliteit wat er voor zorgde dat deze websites hoger in Google kwamen.

Start als ondernemer

Met slechts één pagina op zijn website startte hij zijn bedrijf de Internet Marketing Universiteit. Via een webinar lanceerde hij zijn Winstmodel. De lancering werd een succes, hij verkocht voldoende om een jaaromzet te genereren. De strategie die hij bedacht had, past hij zelf ook op zijn bedrijf toe en al snel werd de Internet Marketing Universiteit een autoriteit op het gebied van SEO. Dit speelde zich rond 2010 af.

In de jaren die volgden, groeide de Internet Marketing Universiteit. Een hechte community ontstond. Tonny ontwikkelde zich en raakte steeds meer geïnteresseerd in neuropsychologie en conversie. Van SEO verschoof zijn specialisme naar online marketing. In eerste instantie was het model dat de klanten eenmalig een bedrag voor het Winstmodel betaalden en levenslang recht op updates hadden. Dit businessmodel bleek niet houdbaar omdat er altijd nieuwe klanten binnen moesten komen om omzet te genereren. Tonny begon steeds meer stress te krijgen en raakte zelfs in een burnout.

The rise of Phoenix

Met de wetenschap dat dit businessmodel niet houdbaar was, werkte hij aan een nieuw model. Dit werd Phoenix. Phoenix is een veel betere versie van het Winstmodel. Het betaalmodel veranderde in een abonnement. Met deze aanpassingen begon het bedrijf weer te bloeien. Internet Marketing Universiteit dekte de lading niet meer en de naam veranderde in Internet Marketing Unie (IMU). Ondertussen was Martijn van Tongeren in het bedrijf gaan werken en hij werd partner in de IMU.

In de jaren die volgden ontwikkelde de IMU zich meer tot een software ontwikkelaar en werden er nieuwe initiatieven gelanceerd:

  • Huddle; om een eigen community te starten
  • Plug and Pay; voor online betalingen en affiliate marketing

Tegenwoordig trekt Tonny zich meer terug uit het bedrijf en laat Martijn de dagelijkse operatie leiden. Tonny houdt zich meer bezig met het schrijven van boeken en met investeren.

Tonny Loorbach op social media

Tonny is op verschillende social media kanalen actief:

Daarnaast kan je ook terecht op zijn eigen website: tonnyloorbach.nl.

Podcast Tonny Loorbach

Sinds 2019 is Tonny actief op 2 podcasts:

De IMU podcast, een podcast met zijn business partner Martijn van Tongeren. De podcast gaat over online marketing, ondernemerschap en andere zaken met betrekking tot een bedrijf. Elke week komt er een nieuwe podcast met een actueel onderwerp.

Daarnaast heeft hij samen met zijn goede vriend en mentor Albert Sonnevelt de Psychologie van Succes podcast. In deze podcast beantwoorden zij vragen van luisteraars die deze via Instagram of LinkedIn in kunnen dienen. De onderwerpen gaan over psychologie, persoonlijke ontwikkeling en geluk en zijn doorspekt met flauwe humor.

Tonny Loorbach boeken

In 2018 schreef Tonny zijn eerste boek: Doelgerichte SEO. Zoals het boek al doet vermoeden gaat het boek over SEO en in het bijzonder hoe je zelf een goede SEO strategie toepast. Zijn laatste boek schreef hij samen met Martijn van Tongeren in 6 weken. Het boek De Online Marketing Tornado geeft alle geheimen van Tonny en Martijn prijs. Het boekwerk telt maar liefst 350 pagina’s boordevol tips en trucs met betrekking tot online marketing.

Tijdens de boek lancering lieten Tonny en Martijn al hun marketing strategieën op de lancering los wat resulteerde in ruim 5000 verkopen binnen 48 uur!

Het vermogen van Tonny Loorbach

Het vermogen van Tonny Loorbach is niet bekend maar wel is bekend dat zijn bedrijven enkele miljoenen per jaar aan omzet draaien.

Plaats een reactie